20. maj 2020

PRESSEMEDDELELSE – Restaurant Bacchus – Odense City.

Det er med stor glæde og stolthed, at Barfoed Group nu kan offentliggøre at den franske Restaurant Bacchus nu flytter til større lokaler i Vestergade 5, hvor den franske kok – Stephane Libourel – nu får flere pladser i restauranten samt muligheder for private dining og mange udendørs siddepladser. Samtidig giver udvidelsen chefkokken flere muligheder med bedre forhold herunder større køkken og muligheder for større arrangementer ud af huset.

Restaurant Bacchus er opkaldt efter den romanske vingud, og ejes og drives af franskmanden Stephane Libourel, der laver klassisk fransk mad i højeste kvalitet. Bacchus er ligeledes kendt for sit spændende og varierede vinkort, hvor alle vine nøje udvælges af Stephane, der altid gerne vil give gæsterne en god vinoplevelse ved bla at tilbyde mange vine på glas, så gæsterne kan smage forskellige vine til den gode mad – det kalder kokken – Bacchus Vinselektion. Stephane er født Condrieu, og derfor tager vinkortet udgangspunktet i Rhone dalen, men dækker de europæiske vinområder med et bredt sortiment, og i restauranten finder gæsterne ofte vine fra mindre og lokale leverandører.

Stephane Libourel har boet mange år i Odense med sin familie, og Restaurant Bacchus hører blandt de absolut bedste restauranter på Fyn, og blev bla kåret til årets Brasserie i 2017. Restaurant Bacchus har både åbent til frokost og aften.

Barfoed Group starter ombygningen og indretningen med det samme i et tæt samarbejde med lejer, og det forventes at Restaurant Bacchus åbner i Vestergade 5 omkring 1. september i en smuk nyindrettet restaurant med bla pejs og andre nye detaljer.

Koncerndirektør Frederik Barfoed udtaler:

”Jeg har fulgt Stephane gennem mange år, og har enorm respekt for hans håndværk og måde at drive restauranten på. Dialogen har været der i lang tid, hvor vi har haft en masse gode møder og udviklet tankerne og lejemålet sammen.”

”Jeg har svært ved ikke at involvere mig meget i processen, da jeg synes det er spændende at være med til, og det er et stærkt signal til byen og dens gæster, at en så anerkendt restauratør rykker til en ny og større og langt mere synlig placering – jeg glæder mig til at følge hans udvikling og fortsatte succes.”

Chef Stephane Libourel udtaler:

”Vi ser frem til at have mere plads bag kulisserne i vores nye køkken i Vestergade 5. Med meget mere plads til at eksperimentere og være kreative i køkkenet samt flere blus og mere plads til vores gæster inde som ude, bliver vi i stand til at tilbyde vores gæster endnu mere af den stemning og smag de kender fra Bacchus. Frokosten på Bacchus vil vi udvide med flere klassiske franske retter i vores fortolkning som fx luksusretten Oeufs Benedicte og byens bedste Pommes Frites. Vi glæder os til at være en del af udviklingen af denne del af byen og samtidig glæde vores gæster med en placering tæt på den nye P-kælder.”

Såfremt der måtte være yderligere spørgsmål, så kontakt venligst:

Frederik Barfoed – FB@barfoedgroup.dk – 70201545

Web: barfoedgroup.dk