Barfoed Group forlænger tribunesponsoratet
Vi er blevet enige med Barfoed Group om en forlængelse af tribunesponsoratet, så C-tribunen frem til sommeren 2024 fortsat vil hedde Barfoed Group Tribunen.
Siden den 1. januar 2019 har den ene af langsiderne på Nature Energy Park heddet Barfoed Group Tribunen, og det vil den også gøre i de kommende tre år, da vi netop er blevet enige om at forlænge samarbejdet.
– Vi er rigtig glade for samarbejdet med Barfoed Group, og vi er derfor også glade for, at det nu skal fortsætte i minimum de kommende tre år. Corona har skabt en lokalpatriotisme, hvor vi har stået sammen i det her. Det har gjort, at mange på flere områder føler sig endnu mere knyttet til byen. Her viser Barfoed Group yderligere opbakning og tiltro til klubben, ved ikke bare at forlænge sponsoratet, men også opgradere aftalen, så de fremadrettet er det, vi kalder Partner Superior, siger Claus Madsen, der er salgschef i OB.
Barfoed Group er en odenseansk virksomhed, og sponsoratet er deres måde at støtte op om klubben og byen, hvor de har deres ophav.
– OB er uden sammenligning den vigtigste og største sportsklub i Odense. Med sportslig succes kommer vi ud i bevidstheden hos folk, og her er erhvervslivet og sporten med til at tale byen op, og det er den retning, vi skal. Sponsoratet er et signal både til kommende kunder og lejere, men det er også et signal om, at vi er med til at sætte OB på landkortet. Det er med til at brande byen og klubben, og det er et af mange elementer, der gør byen interessant at bo og arbejde i, siger koncerndirektør i Barfoed Group, Frederik Barfoed.
Når en virksomhed som Barfoed Group tegner sponsorater, er det dog ikke kun for at brande klubben og byen, da der ligger en lang række strategiske overvejelser bag sponsoratet.
– Vi får massiv tv-dækning blandt andet ved at være tribunesponsor, og vi har desuden lavet en aftale om online markedsføring i samarbejde med OB. Vi ønsker at blive set så meget som muligt, og det er derfor synligheden, vi køber ind i. Det er nogle af de platforme, der er interessante for os, så vi kommer ud i sammenhæng med noget god aktivitet i byen, siger Frederik Barfoed og tilføjer:
– Vi har over de kommende år gang i mange boligbyggerier, og derfor ønsker vi at gøre byens borgere opmærksom på alt det, der foregår i området omkring stadion. Bolbro er et undervurderet område, og vi mener, der er meget mere potentiale, end mange andre odenseanere går og tror. Vi regner med, at Bolbro vil udvikle sig meget positivt i de kommende år, og derfor investerer vi massivt i området.